Dočekati oktobar u Beču - 2

23:30

nastavag ovog posta

U prethodnom postu nisam pisala o Bratislavi, a u ovom gradu sam zapravo i najviše vremena provela, s obzirom na činjenicu da je i sam hotel bio tamo. Vreme provedeno tamo sam jako lepo iskoristila - imala sam priliku da sama razgledam građevine, šetam starim delom grada, hodam kamenim ulicama, slušam o neverovatnim događajima koji su se zbijali u dalekoj prošlosti... Obožavala sam svaki slobodan trenutak tamo proveden, razgledajući ulice, zanimljivosti, posećujući tržne centre i radnje sa suvenirima. Takođe nismo propustilini ni da se vozimo tramvajima, jednom čak i izgubimo u sred grada, ili plovimo Dunavom i divimo se lepoti Bratislave iz jednog sasvim drugog ugla...

brod kojim smo plovili

dekoracija na stolovima kafića

tržni centar Eurovea

unutrašnjost tržnog centra Eurovea

na svaka dva metra u jednoj ulici su ugravirane ove krinice, pokazuju put kojim su hodali kraljevi neposredno pred krunisanje

nisu kao kad mama spremi, ali moglo se pojesti :D

pogled sa prozora u hotelu, 7am
U prethodnom postu sam spominjala dve posete Beču, a upravo sada pišem o drugom danu provedenom tamo.
Obišli smo dvorac Šenbrun, pripadao dinastiji Habzburg, a čitav kompleks se sastoji od glavnog dvora, brojnih prostorija, vrtova, čak i zoološkog vrta. Naša karta nije obuhvatal obilazak svega toga, mada smo kroz veliki broj soba prošli, a glas koji je dopirao iz slušalica nam je na srpskom jeziku govorio o svakoj.
Kasnije smo imali slobodno vreme i mogli i sami da se prošetamo vrtovima i uživamo u fenomenalnom pogledu na Šenbrun sa vrha jednog brda.

Šenbrun

moja malenkost se divi dvoru

Drugi deo dana je planiram za obilazak Prirodnjačkog muzeja, takođe u Beču, ali tamo nije bilo dozvoljeno mnogo fotografisati, pa sam uspela da zabeležim samo neko od dragih kamenja koje sam videla. Verujte, bilo ih je na hiljade.

Prirodnjački muzej mi se mnogo dopao, jer do sada nisam imala priliku da toliko toga vidim na jednom mestu, od dragog kamenja i minerala, do maketa dinosaurusa u prirodnoj veličini koje se kreću. Mnogo mi je drago što nisam to vreme prespavala u autobusu, kako su neki učenici praktikovali.

Saher torta, najpoznatija austrijska, a iz Beča se šalje u razne delove sveta,  nije nimalo jeftina, ali je svakako vredelo probati je, jer je prepreukusna (da ne preterujem :D)
Naša poslednja destinacija pre povratka u hotel i prianjanje na pakovanje, bio je outlet centar Parndorf. To je tržni centar na otvorenom, odnosno čitavo mesto je uređeno kao gradić, gde svaka radnja ima svoju 'kućiću'. Poenta jeste što su u prodavnicama predstavljeni proizvodi koji se mogu naći po daleko jeftinijoj ceni no što to inače koštaju, pa se zaista mnogo toga može ovde pronaći i na kvalitetan način potrošiti novac. Međutim, to su uglavnom slukplje radnje, pa ako ste spremni da odvojite 200 evra, umesto 350, za par UGG čizama, ili nešto manj od 400 za torbu, onda je ovo pravo mesto za vas (nije ni čudo što sam kupila samo jedne naočare u H&M-u i jaknicu u Mangu, a ostatak novca ostavila za trošak na slatkiše u super marketu, jer zna se na šta vredi više potrošiti :D).

Parndorf

I tako, moja eksurzija, dugoočekivana, završila se. Pet dana sam provela sa najboljim prijateljima. Pet dana sam uživala ne misleći o školi ili bilo kom problemu. Na pet dana sam otišla iz svog grada, i svoje držva, u koje sam se posle tih pet dana vratila prepuna utisaka, novih iskustava i doživljaja za prepričavanje. Nadam se da ću nekada u budućnosti imati priliku da se vratim divnom Beču, Bratislavi i Budimpešti, gradovima u kojima sam mnogo divnih uspomena stvorila.

i za kraj, jedna slika sa jako lepim natpisom, poruka je na mađarskom, (zaboravila sam da ubacim u prethodni post) a sami pokušajte da prevedete - verujem da razumete :)
Koji grad vam se najviše dopao?
Koji je najlepši grad u kome ste bili?