Lektire na raspustu?

17:49

 Ćao, kako ste? Uživate li na raspustu? Ili bolje da pitam, koristite li lepo njegove poslednje trenutke? Nadam ste da ste većinu svoje liste za letnji raaspust obavili, pročitali knjige koje ste želeli, odgledali serije i filmove, posetili razna mesta, zabavili se, stvorili divne uspomene, napravili nove liste za školsku godinu i kupovinu, možda već počeli polako da pribavljate stvari koje su vam potrebne...
Kad već spominjem čitanje knjiga, jel ste počeli da čitate lektire za predstojeću školsku godinu?
Hm, pa u današnjem postu ću pisati o tome šta ja mislim o lektirama na raspustu i da li ih treba tada čitati ili ne. Uživajte! :D


Dakle, većina nas zna koje su nam knjige, odnoso lektire, potrebne za narednu školsku godinu. Uvek se možemo raspitati kod starijih učenika, drugara ili nastavnika/profesora...
U osovnoj školi bi nam uvek nastavnica izdiktirala koje ćemo naslove obrađivati, i ja sam ih sve iščitavala tokom letnjeg raspusta. Ponekad sam čak i beleške pravila, jer sam poznavala princip rada koji smo praktikovali i znala sam da će mi koristiti.


Sada, u srednjoj, iako imam spisak od čak devet knjiga koje su mi potrebne za drugu godinu, verovali ili ne, nisam pročitala ni jednu. Nama razredna jeste izdiktirala, ja sam zapisala, ali do septembra ne nameravam da počinjem sa čitanje Ane Karenjine ili Čiča Goria, a kamoli Zone Zamfirove.

Nemam ništa protiv lektira. Čak štaviše, uglavnom se ispostavi da su u pitanju veoma interesantni romani sa zanimljivom radnjom, za koje nekad čak i zaboravim da su u pitanju školske lektire.
Ali tokom prve godine srednje škole, ja sam jedva imala vremena da se ljudski opustim uz neke knjige koje sama oderem, jer sam uglavno morala da učim. Mnogo učim.
Stoga sam jedva dočekala letnji raspust da mogu da čitam knjige koje ja želim, a ne koje moram, i nije mi bilo do čitanja lektira na ovom raspustu.
U novoj školskoj godini ću se malčice bolje organizovati i naći ću već vremena za lektire, makar odvajala po pola sata dnevno. :D


A ono što bih vama želela da kažem jeste da ukoliko želite da čitate lektire na raspustu, to je stvarno super, samo napravite neke beleške sebi, i onda kada je budete obrađivali u školi, prelistajte ih i letimično se vratite na knjigu, ne biste li je se detaljnije prisetili.
Vi koji ne želeite i nemate volju za čitanjem lektire na raspustu, znajte da ćete morati da ih čitate u toku školske godine. Samo, na vreme se informišite za kada su tačno predviđene, da biste mogli na vreme da otpočnete i stignete da je pročitate do zadatog roka.
Uzgred, sredina avgusta je, pa nije na odmet ni da ovih dana počnete sa nekom lektirom, bar onom koja se čini najobimnijom. :)


Koje lektire imate da pročitate?
Jeste li ih već čitali na ovom raspustu?


You Might Also Like

25 komentara

  1. Odličan post <3<3<3
    I blog ti je jako dobar,stay best <3

    ps. Počela sam pisati knjigu na zadnjem postu je kratak uvod,pa ako bi mogla pogledati i reći mi svoje mišljenje koje bi mi jako značilo jer vidim da voliš knjige <3




    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши
  2. Vrlo zanimljiv post, ja ću sad drugi razred srednje i nisam pročitala niti jednu lektiru za drugi razred, a imam ih čak 17 jer mi imamo više lektira svaki mjesec. Općenito, nikad ne čitam lektire pod praznicima, bolje mi je čitati prije nego što imamo obradu lektire jer se tada najviše sjećam, a i želim se pod praznicima odmoriti uz knjige koje stvarno želim čitati. ☺♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  3. Trenutno čitam ''Zločin i kazna'', a imam još i ''Prokletu avliju'' i ''Hamleta''. Iskreno mi je žao što ih nisam na vreme čitala jer znam da kada krene škola neću imati previše vremena za njih. :)
    Inače ''Ana Karenjina'' i ''Čiča Gorio'' su dve predobre knjige koje svako treba da pročita. :)xx


    georgiarose5.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  4. Fantastičan post! Ja ne čitam unaprijed lektire jer želim čitati ono što stvarno želim *-*

    Novi post: petra-s-life-blog.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
  5. Odlična ideja za post! :) Ja sada krećem u osmi razred i nemamo neki preveliki broj lektira, ali ja u svakom slučaju nikada ne čitam lektire za raspust. Mislim da na raspustu treba da se opustimo i ne mislimo o školi o da čitamo ono što stvarno želimo. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  6. Ja nikada nisam čitala lektire u toku raspusta. Možda jesam u osnovnoj, ne sećam se, ali u srednjoj ne. Profesorka nam uvek izdiktira koje lektire imamo i u kom mesecu, tako da imam vremena da ih pripremim kada počne školska godina :) Inače, volim Anu Karenjinu :) Ne dopada mi se što je preobimna i što se jedan pokret objašnjava na pet strana, ali generalno je dobra, a pošto je klasik svi treba da je pročitaju. Čiča Gorio mi je takođe super, a Zona Zamfirova nije loša. Meni je film zanimljiviji, jer je pomalo teško čitati onaj njihov naglasak, ali preživećeš je nekako :) Super ideja za post :*

    ОдговориИзбриши
  7. Ja sam definitivno neko ko lektire ne podnosi. Jeste da volim da čitam i u tome uživam, ali lektire su za mene na neki način mučenje. Jednostavno ne volim kada mi neko nameće šta, kada i kako moram da pročitam, haha. ;) S obzirom na to da sada krećem u srednju bukvalno nemam pojma šta ćemo morati da čitamo, ali ne verujem da će lista biti predugačka s obzirom na to da sm upsala stručnu školu. :) <33

    www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
  8. Ja čitam lektire na raspustu. Ne sve ali barem pročitam pola zadatih lektira koje znam da ćče pitati na početku školske godine. Ovo ostale čitam polako u toku godine klada stignem. I nikada mi se nije dogodilo da neku knjigu tj. lektiru ne pročitam... ponekad to može biti zamorno ali se tudim da pročitam bar jedno poglavlje dnevno :). Post mi se baš sviđa :) <3

    http://modernastreberka.blogspot.rs/ - Novi post na blogu

    ОдговориИзбриши
  9. I ja cu sad drugu godinu srednje. Profesorka nam je zadala lektirea koje cemo raditi, a ja nikako da pocnem da ih citam. Znam da ce mi posle biti teze u toku godine ali raspust je zelim jos da uzivam par dana.

    analtevss.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  10. Hah evo moje srodne duše! Draga apsolutno sma uživala u postu! I ja ću sad u drugu godinu, i apslutno imam isti 'slatki problem' hah <3

    Takođe zamolila bih sve da se pretplate na blog jedne gotičarke, verujem da će vam se svideti jer su postovi sasvim drugačiji, a osim toga, blog je nov, neophodni su saveti stručnijih blogerki, HVALA UNAPRED <3 http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  11. Ja zaista nikad nisam volela da čitam preko letnjeg raspusta lektire. Ne znam iz kog razloga ali ih uopšte nisam volela i naprotiv me je to mnogo nerviralo čitanje lektire preko letnjeg raspusta vraćalo bi mi misli na školu lol,drago mi je što ti nisi jedna od osoba poput mene. Post si zaista odlično napisala,i jedva čekam priliku da dobijem da pročitam Anu Karenjinu.♥
    Draga,nova sam ovde i mnogo bi mi značilo kada bi ušla i pročitala moj novi post i ukoliko želiš možeš ga i komentarisati jer mi mnogo znači,a i bilo bi mi drago kada bi se učlanila na moj blog! Hvala puno.♥ http://belablogss.blogspot.rs/2016/08/back-to-school-16-saveti-za-ucenje.html

    ОдговориИзбриши
  12. Ja sada polazim u srednju. Planirala sam da pročitam neku lektiru i raspitala sam se koje će lektire biti, ali nisam imala nijednu kod sebe, a nisam želela da kupujem kada ću je u školi svakako dobiti kad dođe vreme. Obožavam da čitam knjige pa se radujem i lektirama :D

    mojkutakblog.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Nismo mi dobili spisak lektira koje moramo pročitati sljedeće školske godine, to dobijemo na početku godine. Prije, od 1-4. razreda oš smo morali podizati knjige u gradskim knjižnicama (iako živimo u selu i nismo svi učlanjeni), ali sada to nije tako i drago mi je zbog toga. Volim čitati lektire, stvarno su mi većina njih u lijepom sjećanju, ali ako ne moram, radije neću. :)

    GIVEAWAY -> Pink Is My Soul

    ОдговориИзбриши
  14. Nama nastavnica srpskog jezika nije zadala da procitamo lektire tokom raspusta.Oupste nismo ni pricali o njima.Mislim da je ok procitati neke lektire.Mozda ti bude lakse kada krenes u skolu.Sto se tice knjige 'Zona Zamfirova' knjiga je odlicna,procitala sam je i odusevila se.Sjajan post,i izgled bloga je savrsen!

    http://jovanaslife.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  15. Iskrena da budem,drugarica mi je rekla koje su lektire,ali ja se i dalje ne trudim da procitam bilo koju od njih,Kad krene skola tada cu dovoljno uciti i baviti se time,dok sam jos na raspustu zelim da uzivam <3!Divan post draga :)

    ОдговориИзбриши
  16. Nikad ne čitam lektire preko ljetnih praznika. Mi i ne dobivamo popis lektira prije početka školske godine, tako da još nisam sigurna što ću sve morati pročitati. Kako bilo, slažemo se oko manjka slobodnog vremena za knjige po vlastitom izboru. Uvijek sam imala problem s tim, jednostavno se ne stignem posvetiti onome što MENE zanima. Lijepo napisano!
    Posjeti moj blog i ako se učlaniš, napiši mi u komentar kako bih ti uzvratila: www.shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  17. Odlican post draga, uzivala sam dok sam citala i jako mi se svidja izbor knjiga <3
    Ako hoces uclani se na moj blog, pa se javi u komentar da uzvratim :)

    amnafashiondiary.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  18. odlican post!!! nisam neki ljubitelj citanja lektira tokom raspusta ali ipak sam dao sansu da barem jednu lektiru


    booksdiar.blogspot.rs novi post bilo bi mi drago ako ga pogledas i uclanis u moj blog

    ОдговориИзбриши
  19. Sada u srednjoj imamo čitati Anu Karenjinu i jako se veselim tome jer sam je oduvek htela pročita ali u biblioteci je nije bilo :)

    Ako želiš učlani se na moj blog → beautyandstylebyemma.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  20. Sve profesorke srpskog koje sam imala i u osovnoj i u srednjoj su bile zapravo protiv čitanja lektira na raspustu, tako da nam ništa ne bi zadavale. Ja sam generalno otvorena čitanju lektira (jedino što ne volim su drame, ali šta ću kad se mora -.-") i prošle godine su mi se dopale. Ove godine jedva čekam da pročitam "Čiča Gorio", "Kad su cvetale tikve" i "Revizor", one mi deluju zanimljivo, dok mi je "Ana Karenjina" malo zastrašujuća (ne zbog obima, već zbog same priče), ali dobro videću ^^

    wednesday6623.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jel mozda ides u gimnaziju? Posto ja idem i treba da procitam sve knjige koje si nabrojala :D

      Избриши
    2. Idem u stručnu školu, ali krećem u drugu godinu a kod nas se srpski i uopšteno jezici rade na istom principu kao i u gimnaziji :)

      Избриши
  21. Ja ove godine isto nisam pročitala nijednu lektiru,jer me nijedna nije zaniala,sve su mi zvučale dosadno...Pročitala sam jedino prvo poglavlje knjige Glasam za ljubav ali nisam imala volje,jer sam znala da ću sve zaboraviti dok škola počne.I isto sam odlučila da se malo bolje organizujem i nađem vremena za čitanje tokom školeMeni su inače sve lektire dosane,ali pokašavam da izvučem poruku iz njih,jer one su odabrane sa razlogom,zar ne?
    Usput,post je odličan,i cijeli tvoj blog,o čemu pišeš...Super si :)

    doroti-iz-oza.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  22. Odličan post. Ja ne volim čitati lektire na raspustu. Ako želiš posetiti moj blog ili pročitati moj zadnji post, klikni ovde.

    -Šehada xx

    ОдговориИзбриши