Zašto treba zavoleti svoju školu?

21:14


Osnovna škola. Ta zgrada koja se večito renovira. Te ispisane klupe i urezana imena na stolicama. Široki hodnici, beli zodovi, sa jednim oslikanim. Sprat niže, zidovi itekako oslikani i pršte od šarenila. Logično, ipak je to sprat za niže razrede. Stepenice sa crvenom ogradom, najlepše uoči novogodišnjih praznika, kada su okićene ukrasima i trakama. Pametne table i zvuci kuckanja po tastaturi - dolaze od nastavnika koji se uče korišćenju lap-topa. Prostrani hol, sa stubovima na kojima se nalaze šareni staklići - mozaici. Nasred kamena fontana, obrasla veštačkom travom, a iznutra puna vode i kovanica - jer svi smo kao mlađi verovali da će nam se želje, bilo vezane za školske klupe ili ne, ostvariti ako krišom bacimo novčić u fontanu. Zatim školsko dvorište, tereni, golovi, i spoljni zidovi škole, oslikani raznim motivima. Dobro poznato brdo brdašce, na kome se redovno mala deca jure, gurkaju i prljaju tokom velikih odmora. A tu je i zidić koji decu prosto mami da sede na njemu ili skaču, time terajući roditelje na izuzeztnu brigu. Glavni ulaz, zabranjen đacima, uvek je mamio starije školarce da baš njime prolaze, smejuljeći se nastavnucima, pod izgovorom da kasne na čas...


Srednja škola. Ogromna zgrada. Oronula. Preveliko dvorište, jedan teren, dobro poznat mojim nogama, koje su pretrčlale brojne krugova na fiičkom. Tri sprata. Kancelarije, učenicima strogo zabranjene. Svetle učionice, bez zavesa i skroz dostupne jutarnjim sunčevim zracima.  Neke još uvek neistražene. Bez klime - sparina u letnjem periodu. Slabašni radijatori - umotavanje u džempere u hladnom periodu. Zvuci koji dopiru iz obližnje muzičke škole. Mala prodavnica kroz koju dnevno prođe gomila učenika. Ista lica svakog dana, a uvek poneko i novo. Sala za fizičko, mala, sa novim parketom. Klupe previše izbodene i ižvrljane,  ove godine zamenjene novim i čistim. Oslikani i kreativni kabineti.Biblioteka i amfiteatar, itekako poznati i posećivani. Svečana sala, isuviše stepenica, dugački hodnici. Nebrojeno mnogo prozora, čiji je pogled divan sa trećeg sprata. Krede koje škripe po zelenim tablama, parajući uši... 


Koliko god se moja osnovna i srednja škola razlikovale po svemu, a međuostalom i po izgledu, obe su mi jako drage. Ono što mi nedostaje iz osnovne, zamenjuju neke pojedinosi iz srednje. Obe zgrade, koliko god njihova unutrašnjost i spoljašnjost bile lepe ili ne, ja ih volim. Jer, osnovnu školu sam posećivala maltene svakodnevno, čitavih osam godina. Za srednju mi sleduje isto to, samo četiri godine manje. Evo, već sam uplovila u drugu. Ali nije bitno. Bitno je da prihvatim mesto na kom se nalazim i zavolim ga. Bitno je da znam da sam tu gde sam, u svojoj školi. Neću tražiti sitnice koje bi mi smetale, već ću se prilagoditi onome što mi se dopada, a ono što me malo manje privlači, naučiću da volim i pliagodim sebi. Samo ako to shvatim, imaću lepe godine školovnja pune divnih sećanja i uspomena. U suprotnom, samo ću pamtiti da mi se određene pojedinosti nisu dopale i da nismo uživali u osnovnoj ili srednjoj školi zahvaljujući njima, a svakako nije to ono što bih želela da mi ostane u sećanju - sitnice koje su remetile uživanje u godinama koje treba iskoristiti na najlepši i najkvalitetniji mogući način, jer kad prođu, povratka nema, a nama ostaju samo uspomene koje smo u nnima izgradili..


Koje su vaše najdraže uspomene na srednju ili osnovnu školu?



You Might Also Like

40 komentara

  1. Jako zanimljiv post, natjerao me je da o skoli. Ja sam zadnja godina osnovne, ali ok. Svaki ljetnji raspust jedva cekam ali kada dodje sredina avgusta, jedva cekam skolu i tako svake godine :D
    Odlican post!
    aleksaj.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Divan post Anči, oduševljena sam! Iskreno, ne žalim za osnovnom školom i nemam toliko jasne i lepe uspomene na nju. S druge strane, uvek ću se sećati svoje srednje škole. I same školske zgrade koja je na glavnom putu, pa su časovi uvek propraćeni bukom prevoznih sredstava, i svega onog oko nje. Picerije, pekara, kafića u kojima smo se zezali posle časova, parka u kome smo provodili tople prolećne dane. Uvek ću se rado sećati svega što je vezano za srednju :) <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Anja, drago mi je da ti se post dopao. I drago mi je sto imas puno uspomena iz srednje skole, jer takve svakodnevne sitnice su one koje ulepsaju dan i ostaju u secanju. :) <3

      Избриши
  3. Uspomene iz srednje škole su mi svežije, ali ne znači da njih ima više nego onih iz osnovne. Rado i sa nostalgijom se sećam tih perioda svog života. Školski dani su zaista najlepši i najbezbrižniji u našim životima, zato treba da ih iskoristimo na pravi način. :)

    Fashion, Beauty and Style

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja se slazem da ih treba iskoristiti na najbolji mogucii nacin, sto cu se svakako potruditi :D

      Избриши
  4. Joooj odličan post, ponekad toliko zamrzim školu al nakon nekog vremena mi počinje sve nedostajati. :)

    http://beautyakworld.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  5. Divan post,Anci💕Sve sto sam do sad dizivjela u osnovnoj skoli zauvjek ce mi ostati u sjecanju!Jos jednom divan post💙

    Novi post na mom blogu Nadam se da ces pogledati❣

    youcantouchtheskybynina.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Divan post.Skolovanje je najlepsi deon naseg zivota.Kada se ono zavrsi tek smo tada toga svsni.


    https://marijaarmus.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ♡
      Ja sam druga godina srednje skole i ponekad se bas rastuzim kada pomislim da imam jos manje od tri godine di zavrsetka mog skolovanja. Upisacu fakultet, naravno, ali mislim da se svi slazemo da nije to to kao sto je u skolskij klupi bilo :)

      Избриши
  7. Divan post, stvarno si sve prekrasno napisala.
    A moje uspomene, ne znam odakle početi.
    Obzirom na to da sam završila i jednu i drugu školu, vezana sam više za srednju, za lica koja su me svakodevno okruživala, nedostaju svađe i rasprave sa profesorima, zabačena učionica, čistačice i domari, bježanje sa diktata sa njemačkog, raprave sa razrednicom, ažurnost na statistici, a nedostaje sve, valjda tako mora biti. ☺

    IvaFashionDiary

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da imas jako puno lepih uspomena. Hvala na divnom komentaru, uostalom i sto si neke od njih podelila sa nama :) <3

      Избриши
  8. Predivan post draga moja,bas mi se dopada kako si sve uporedila <33 :)!Sada sam tek krenula u srednju,i lagala bih da kazem da mi osnovna uopste ne nedostaje,ali sam se moram prizati i za ovo kratko vreme navikla <33 :)!Divne su slike :)!

    ОдговориИзбриши
  9. Sjajno. Ana,ovo je sjajno. Moram napomenuti da si me nekako dirnula ovim postom. :)


    Osnovna škola za mene i nije neko bajno iskustvo,a kao što si i rekla, svakako je neću po tome pamtiti za nekih tridesetak godina. Jako mi je teško bilo pronaći par uspomena vezanih za moju trenutnu osnovnu, ali sam se vođena tvojim rečima i pod nekim utiskom ipak dosetila par. Naravno da ću uvek pamtiti oronule zidove osnovne škole,smrzavanje prilikom nedostatka grejanja,pisanje sa rukavicama,smeh sa starim nastavnikom Engleskog. I iako nisam imala neko preterano jako društvo,svakako neću zaboraviti pesme koje su odjekivali našom učionicom i kako su se one menjale prilikom našeg odrastanja. Mislim da će mi svakako nedostajati ova škola, ali svakako da jedva čekam nova iskustva i srednju školu koja me čeka za možda manje od godinu dana :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Alia, hvala ti od srca! ♡
      Drago mi je ovaj post tako delovao na tebe, i drago mi je sto si neke od svojim uspomena podelila sa mnom ovde :) ♡

      Избриши
  10. Predivan post zaista!Školovanje je jako bitno u našem životu,našem djetinjstvu i smatram da se trebamo što bolje i ljepše tad provoditi.Ja sam još uvijek u osnovnoj,ali kad se sjetim svoje stare škole,i šta smo sve izradili,problema napravila i veselili se dođe mi da se ponovo vratim..Ali šta je tu je.Sve u svemu odličan post!♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uzivaj u osnovnoj sve dok si u njoj, posle ce ti nedostajati, uprkos silnim dobrim stranama srednje skole :D
      I hvala ti! ♡ ♡ ♡

      Избриши
  11. Odličan post. Sada sam 6. razred i sa ponosom mogu reći da smo najdosadniji razred u školi. Na malom odmoru školom odzvanjaju naši glasovi. Šalimo se sa dečacima, smejemo se na glas. Ko zna šta sve ne radimo. Jednom smo se prskali sokićima, jednom smo se gađali sundjerom, jednom smo gledali strašne videe i vikali smo na sav glas od straha...

    Story Of Dream Girl

    ОдговориИзбриши
  12. Sada sam osmi razred, tako da trenutno imam uspomene samovezane za osnovnu školu, ali za koke verujem da ću ih se sećati s osmehom. :) Iako jedva čekam da krenem u srednju, verujem da će mi mnogi dogadjaji i sama škola bar malo nedostajati. Pa ipak sam ja član VIII2, 'najnemirnijeg' odeljenja u školi, nemoguće je da svi nestašluci koje smo izveli jednostavno ispare. :D Predivan post. <3

    ОдговориИзбриши
  13. Fantastičan post! Preljepo si napisala i jako sam uživala čitajući. Mislim da će i meni jako osnovna nedostajat sljedeće godine, ali neću se zamarati time. Ove godine želim provesti najbolju školsku godinu ikad i nadam se da ćeš i ti imati super školsku godinu *-*
    This is my life♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! Drago mi je da si uzivala citajuci post! :D
      I ja tebi, draga, zelim fenomenalnu skolsku godinu! :D

      Избриши
  14. Odličan post. 7. sam razred i mogu sa sigurnošću reći da smo možda najgori razred po ocjenama, ali po zezanciji smo prvi. Kao prvo, dječaci i curice se mrze, zapravo tako tvrdimo, jer im govorimo idioti itd.. kao i oni nama, ali se družimo i van škole!! Hm, možda postoji malo frendovske ljubavi! zatim zezanje s dječacima je vrh, eskurzije i bacanje jednog učitelja u jezero prekprošle godine, Hhhaha :)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
  15. Super post!
    Ja sam osoba koja voli školu zbog zezanja i prijatelja,zbog ekskurzije,čak volim i par nastavnika.Ali nekada mi baš može pokvariti dan ili kada moram čitav dan učiti ughh...U svakom slučaju volim školu.
    Post mi se mnogo svidjeo,super pišeš <3

    Posjeti moj blog,uzv follow - myworldajla.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slazem da se nekada stvarno moze skola smuciti, ali kada se ode iz nje, nekako se uvek zabirave sitne čarke koje su pokvarile neki dan, a pamti se samo ono lepo :)
      Hvala mnogo na lepom komentaru! ♡

      Избриши
  16. Zaista predivan post, i sjajno pišeš!
    Meni je osnovna škola prolazila jako sporo. Vremenom sam je mnogo zavolela, prvenstveno zbog drugara i drugarica, razrednog i pojedinih predmeta koje jako volim. Uvek je bilo lepih a i onih loših trenutaka, naravno.. Kada je došlo vreme da krenem u srednju školu, bilo mi je jako teško u samom početku jer nikako nisam mogla da se naviknem na novo okruženje. Nova škola, novi razred, novo društvo, novi grad, novi razredni starešina, novi predmeti, bukvalno sve novo. Ali vremenom se naviknemo i bude nam lepo. Srednja škola jako brzo prolazi i treba uživati u svakom školskom danu, jer je to najlepši period u našim životima. Imam jako dragih i smešnih uspomena iz osnovne i srednje škole koje nikada neću zaboraviti i kojih ću se uvek rado setiti. A nadam se da će ih u budućnosti biti još puno. Sve u svemu jako divan period. ♡♡

    http://dearmissmodern.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  17. Baš interesantan post, ja sam neko ko i ne voli toliko školu, ali ipak ima nekoliko stvari koje volim u istoj, kao što je društvo, neki zanimljivi profesori, pa me to na neki način motiviše i zbog toga barem malo volim školu ;)

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  18. Draga, Ančice, pa ovo je sjajno i vema, veoma zanimljivo. :) O srednjoj školi još uvek ne mogu da govorim, pošto sam tek pošla u nju, ali kada je sonovna u pitanu, pa generalno će mi biti u lepom sećanju iako sam do pre par meseci govorila da je prezirem iz dna duše haha. :) <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, najdraža moja Marso! ♡
      Uvek je tako, tek kada odemo iz skole, shvatimo koliko toga nam nedostaje i uvek ce nam nedostajati u vezi sa njom. :)

      Избриши
  19. Draga Ana, ja kad god čitam tvoje postove, ja se osetim kao da čitam neku divnu knjigu, i toliko se opustim, i 'udubim' u temu, da naprosto ne može da prođe post da ja u istom ne uživam, svaka čast na tome. Odlično si uporedila osnovnu i srednju školu. inače kada je moje školovanje u pitanju, zaista ne bih previše da komentarišem, jer je to jedna duga burna smešna priča. Takođe želim da dodam da mi se tvoje slike jako dopadaju, zaista upotpunjuju tvoj post, daju mu svežinu, i eleganciju, iako je sama tema vezana za školu, drago mi je da vidim te divne fotografije koje si sama uslikala. Obozavam tvoj blog,kao i tebe!

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, draga, mnogo MNOGO ti hvala na ovako divnom komentaru. Prosto cu samo reci da si mi znatno uleosala dan i popravila raspolozenje, i jos jednom, ja sam ouno zahvalna na tome i jako mi znaci! <3<3<3

      Избриши
  20. Stvarno predivno napisano, baš sam uživala čitajući. OSnovne ću se uvek sećati po par divnih profesora i ponekim kabinetima, dok verujem da će srednja škola ostati u boljem pamćenju. Verovatno zato što se u njoj bolje osećam.☺♥

    Giveaway na blogu --> Pametno dete

    ОдговориИзбриши