Da li danas vredi biti iskren?

15:23


Da li vi uvek kažete istinu? Koliko puta nešto prećutite, ili malo iskriivte pravu priču, ne biste li se izvukli ili manje nastradali? A jel vam se desilo da budete iskreni i pošteni, i kao takvi izvučete deblji kraj, dok oni koji su slagali, ne dobiju nikakvu kaznu? Nažalost, mnogima se dešava, a neredak je slučaj danas videti da onaj ko slaže prođe nekažnjeno i neprimećeno.


Ovo je priča o jednoj gimnazijalki, koja samo kroz dva dana završava drugu godinu. Jedna kratka priča o jedinici koju je dobila, pravedno ili nepravedno, procenićete sami, ali i zaključak da li se isplati biti pošten i reći istinu, ili ćutati i utopiti se u masu.


Naime, lektira je zadata bar dve nedelje pred obradu: Tolstojva Ana Karenjina. Delo napisano u dve knjige, a zajedno na hiljadu strana. Da li je lako, pored izuzetno mnogobrojnih obaveza, školskih ili vannastavnih, pročitati tako mnogo strana za jedan relativno kratak period? Ispostavilo se da je odgovor negativan. Devojčica je čitala i čitala, trudila se i trudila, ali hiljadu strana za dve nedelje nije mogla da pređe. 


Najzad, došao je i čas obrade. Pomalo uznemirena, devojčica je gledala kako je ostatak odeljenja miran, bez obzira što nisu knjigu ni takli, a kamoli je pročitali. Profesorka je upitala ko je sebi dao za pravo i ne pročita za danas, a učenici su znali šta to znači - jedinica. Devojčici nije bilo sve jedno, ali se nadala da će profesorka biti blaga kada uvidi da od 30 učenika makar dvadeset i petoro nije pročitalo. Malo ohrabrena, podigla je ruku. Na neno veliko iznenađenje, samo je jo jedna šaka pored njene bila u vazduhu.


Jedinica je upisana, profesorkino čuđenje je bilo prisutno, a nisu ni komentari pa što si je javila ili nisi normalna i luda si izostajali. Isuviše zbunjena, devojčica je u naredna tri dana pročitala preostalih 300 i nesšto strana, i razgovarala sa profesorkom, koja joj je ulila nadu rečima da će ocenu moći da popravi, radom i trudom. To je devojčici bio sasvim dovoljan podstrek da ne odustaje, javlja se, uči... i na kraju dobije zaklučenu peticu iz srpskog jezika i književnosti.


Verujem da ste zaključili da sam ta devojčica ja, a možda se usput i zapitali šta je sa onima koji se nisu javili onda kada je trebalo. Pa, kako tako su se snašli - učenje napamet onoga pto profesorka kaže, čitanje neprovereniih informacija sa interneta... pa izvukoše oni neke traljave ocene, a usput i koju jedinicu. 
A ja? Pa, profesorka je pohvalila moju iskrenost i odgovornost, i rekla da svakako nije ni planirala nedovoljnu ocenu da mi računa. Dakle, sve se svršilo onako kako treba.


Zaključak jeste da treba biti iskren i pošten, jer če se pre ili kasnije svakako pokazati ko je radio i trudio se, i bio valjan, a ko išao kraćim putem i prečicom. Ne služite se varkama i prevarama, jer čete jednom nastradati. Koliko god se činilo da nije tako, ali jeste - pravda je uvek na strani iistine i poštenog.

Šta vi mislite o ovoj temi?
Valja li biti posten u svetu gde je lagnje prešlo u naviku?

Instagram: laananass


You Might Also Like

12 komentara

  1. Predivan post! JAko mi se sviđa što si bila iskrena jer sam i ja takva osoba :D

    http://catherinehere.blogspot.hr/2017/06/shopping-inspiration.html

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман22. јун 2017. 16:40

    Predivan post, draga. Ja mislim da je bolje biti iskren, i dobiti kaznu (ako smo nešto loše uradili), nego da lažemo, da prikrivamo to i da se izvučemo. A najbolje je da to loš ni ne uradimo.

    Summer Bucket List | laAdda

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман22. јун 2017. 18:23

    Meni se jednom nešto slično dogodilo, samo što sam ja priznala samo pola istine. Bilo je to u studenom prošle godine. Moj najmrži nastavnik je donio testove iz geografije. Dobila sam pet iz teorije i pet iz karte. Iz karte sam imala devet od deset bodova. Međutim, zamijetila sam da sam napravila tri greške, od kojih je samo jednu nastavnik vidio. Premišljala sam se hoću li mu reći, jer bih u tom slučaju dobila tri iz karte, a te sam se ocjene bojala jer je još nikad nisam dobila. Odlučila sam mu reći samo za jednu grešku, i tako je i bilo. Dobila sam četiri i bila zadovoljna. Poslije sam kući plakala zbog nepoštenja i sve rekla roditeljima. Oni se nisu ljutili, a danas mi zbog toga nije žao. Ipak je geografija moj najmrži predmet i mrzim tog nastavnika iz dna duše, pa je stoga sam kriv što nije vidio greške.

    ОдговориИзбриши
  4. Veoma poučna priča. Velika sreća je što imaš dobru i razumnu profesoricu, ali iskreno i zaslužila si da imaš određene privilegije, jer pretpostavljam da su ti ocjene odlične s obzirom da govoriš da ti je zaključila 5. Ne znam da i se isplati biti iskren, ili lagati; ponekad čovjek stvarno ne zna šta uraditi u određenom trenutku, iskrenost nam može pomoći, ali nas može doći i glave, isto je i za laž. Sve u svemu ova tema je baš za neku duboku debatu. Moram pohvaliti tvoj post i fotkice ;)

    Delilah's Stories | Filmtasticno

    ОдговориИзбриши
  5. Ajme kakva divna priča, baš sam uživala. Profesorica je na kraju bila veoma razumna i također mi se svidjelo što si bila iskrena. :)♥ Sjajan post ♥


    Laylva

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam neko ko baš rijetko laže, uglavnom su to one "white lies", a što se tiće nekih drugih, ozbiljnih stvari uvijek sam za istinu. Drago mi je da ti je profesorica na kraju zaključila 5, jer ne sumnjam da si je zaslužila! :)

    Minnah's Life

    ОдговориИзбриши
  7. Zaista,da budem iskern ne znam.Novi post!

    http://my-life-story-1.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. Ahh ta Karenjina, svima zadaje muku. Kada je moj razred trebao da je obrađuje, bukvalno niko od 22 učenika je nije pročitao do kraja, pa je profesorka videla da nema svrhe upisivati celom odeljenju jedinice, već je pomerila obradu za 2 nedelje i kada smo je završili dala test samo poznavanje tog dela. I tu se jasno videlo ko je i koliko pročitao. Profesorka ti je vrlo korektna, videla je da si naposletku pročitala i nisi bila oštećena na kraju i to je važno. I mislim da dosta nas to ne uočava, ali nisu profesori toliko "slepi" za neke stvari, oni primećuju mnogo više nego što nam daju do znanja, tako da iako nekada doživimo nepravdu, ako je profesor korektan i svestan realne situacije, nema čega da se brinemo.
    Što se tiče da li treba biti iskren, sto posto da! Istina uvek izađe na videlo pre ili kasnije i kakav god da je njen ishod po nas, dobar ili loš, prosto smo veći ljudi ako smo iskreni.

    ОдговориИзбриши
  9. Svaka ti cast na iskrenosti, ova prica je dokaz da se ona na kraju uvek isplati! Mene Karenjina ceka sledece godine, ali potrudicu se da nesto malo procitam i za raspust, jer me sledece godine ceka 11 lektira <33! Fotkice su divne!

    ОдговориИзбриши
  10. Iskreno da ti kažem, drago mi je što si bila iskrena, i podigla ruku,i naravno radom, popravila tu jedinicu.
    Ali ja ne pamtim kada sam pročitrala lektiru, obično pročitam jednu, i dobijem peticu, pa posle, kada dodje druga lektira, pročitam analizu, i to je to. A što se tiče Karenjine, ima samo jedan deo koji je jakoo dobar, a ovo ostalo, počnem da čitam, i kraj, zaspala sam.
    Iskrenost je nešto što se jako ceni, pogotovo sada u ovom svetu, gde retko ko je zapravo iskren, jer se svi predstavljaju lažno, sa maskama na licu. Ali u ovom svetu i nije dobro biti toliko iskren, naravno ceni se, kada je neka sitnica u vezi škole, ceni se, dobro je biti iskewn, ja sam iskrena, ali nekada jednostavno moramo da slažemo, jer zamisli, kada bi tu iskrenost morala da iskoristiš protivn neke osobe, moraš da budeš iskren, a ako kažem istinu, uvredićeš je, i izgubićeš prijatelja..i znam ono, ako je pravi prijatelj, nećee se uvrediti, blabla..ali to više ne ide tako. ☺
    nMedusaa

    ОдговориИзбриши
  11. Stvarno sam očarana. Jako lijepo si ovo napisala i objasnila. Uz to, čestitam na petici i samo hrabro.
    Što se tiče iskrenosti ja drgugačije i ne znam. Koštala me živaca i suza, strpljenja i loših ljudi, ali nije ni važno. Kao što si napisala, kada tada isplati se :D

    Moj mali kutak

    ОдговориИзбриши
  12. Odlična ideja za post! Divno si sve ovo napisala!
    http://elliesworldoffashion.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши